Thursday, February 05, 2009

to stay or not to stay

Setelah dilayan seperti kuli batak since the first day aku keja lepas maternity leave, aku decided untuk resign (2 months notice). Bukan sebab keja sebagai kuli batak je.. tapi byk reason2 lain lagik.

Make it short, kalau semua org nak stay, and aku nak blah, then there's something wrong with me laa. Tapi kalau semua org nak blah, and aku plak nak stay... there's something wrong with me and the company laa. Paham ke?

tapi dalam ekonomi yg tak berapa menarik nih... aku agak takut2. Actually nya... sekarang aku patot keja bersungguh2 sbb keja sangat byk. Tapi since baru lepas dpt call from agency, buat aku terfikir jap pasal nak resign or tak nih. Yerlaa, dia ada mention sekarang susah nak dpt keja, so jgn laa demand sgt (chistt.. aku rasa aku takdalaa letak expected salary tinggi mana pon... standard biasa2 je). Bila dah dia kata cenggitu, risau plak aku... sekarang nih aku hantar surat resign tapi still tak dpt keja baru lagik... reason: sbb company tgh aim new project yg lagi tak unrealistic from the current one. so confirmlaa kena keja cam kuli batak lagik.

Tannak dah aku... hari2 amik nuha lambat... angkut nuha dtg opis buat keja weekend, tinggal nuha kat umah parents/in laws... ieee... tannak dah aku. so, aku nak benti jugak... tapi sekarang dalam dilema... boleh ke dpt keja? aku ckp ngan khalis... rezeki ada di mana2... worst case scenario, aku keja kat hypermarket jer laa kot... boleh ke?

2 comments:

Lisa Lisa said...

ijat...ko bole nye kerja memana...nanti kita lunch kita complain habisan2..

SaintisKreko said...

Ijat,

Company kawan aku cari programer C/C++ yg agak hardcore utk sambung / take over benda yg aku buat utk dia memandangkan aku kekurangan masa utk buat benda tu part timer ..

kalau ko rasa ko mampu C/C++, berani mencuba benda baru .. dan sanggup dapat aku sebagai mahaguru (ha ha) .. sila tinggalkan private comment kat blog aku ..kita sambung discussion kat sana .. tinggalkan email dalam private comment tu pun ok gak ..

ps: blog aku punya commenting system tengah sewel sket kekadang.. kalau post comment tak lepas, tinggalkan mesej kat mbekbox aku ..

Saintis Kreko
http://saintiskreko.blogdns.net